VOORbeeld-verkiezing

Sinds 2014 vindt jaarlijks de VOORbeeld-verkiezing plaats. Het bedrijf VOOR stelt jaarlijks 10% van de omzet beschikbaar voor een project waar de wereld mooier van wordt – het VOORbeeld. In 2016 was er ruim € 25.000,- voor het winnende project. Hoe werkt deze mooie vorm van maatschappelijk ondernemen met een netwerk van individuele zelfstandig professionals en opdrachtgevers?

VOOR is een nieuwe formule voor bemiddeling van (zelfstandig) professionals. Elk jaar gaat er 10% van de omzet naar de stichting VOOR. Dat geld is beschikbaar voor een project waarvan de wereld mooier wordt. Welk project, dat wordt bepaald in een openbare stemronde en een juryronde.

Opdrachtgevers en VOOR ZPers die via VOOR een opdracht hebben gedaan, mogen een projectvoorstel indienen voor de VOORbeeld-verkiezing. Ook wie een opdracht aanbrengt bij VOOR krijgt een uitnodiging om mee te doen. Na een openbare stemronde via LinkedIn blijven drie genomineerden over.

De onafhankelijke jury van de stichting VOOR bepaalt wie het VOORbeeld wordt. In 2014 waren dat Marianne Timmer (zie foto), Ab Klink, Mei Li Vos, Steven ten Have en Omar Munie. UPDATE: ook in 2015 en 2016 is een VOORbeeld-verkiezing gehouden. Meer informatie vind je op de website van VOOR. Hoofdruimte is voor de communicatie betrokken bij VOOR. Idealen hoog houden – wij zijn VOOR.

 

IkBenVoor_2014_-76 kopie

IkBenVoor_2014_-4 kopie