Vijf punten om een netwerkteam te laten werken

Sinds 1999 werk ik met netwerkteams aan projecten. Dat betekent: per project de beste zelfstandig creatieven erbij betrekken om een campagne te realiseren. Een website, een film, een animatie, fotografie, illustratie – met een goed netwerk kun je alles maken. En nee, dat gaat niet vanzelf. Deze vijf aandachtspunten zijn -naar mijn idee- belangrijk om een netwerkteam te laten werken.

Lees verder

Filmopnamen voor Portogewoon

Een winteravond op een brandweeroefenterrein. IJzel. Barre kou. En een compleet met ijs bedekte rij auto’s om een kettingbotsing te verbeelden. Die uiteraard eerst helemaal ijsvrij gemaakt moesten worden om te kunnen starten met filmen. Pas later op de avond mocht een auto in vlammen opgaan.

Lees verder

Internationale nominatie voor ‘Dossier Terry S.

Met Dossier Terry S., een interne campagne over security awareness voor ProRail, is Hoofdruimte genomineerd voor een SABRE-award in de categorie ‘employee communications’. We mochten aanschuiven bij het award-dinner in de schitterende Blue Hall van het Stockholmse stadhuis. In onze categorie won Hill&Knowlton Italy met een campagne voor Fiat. We kunnen ermee leven :-).

Lees verder

Op zoek naar een held in Madrid

Voor ProRail reisde Hoofdruimte af naar Madrid, op zoek naar de man die kort na de bomaanslagen in 2004 een nieuwe aanslag voorkwam. Hij vond een bom op de rails van de hogesnelheidslijn Madrid – Sevilla. Zijn verhaal wilden we graag optekenen voor de film die onderdeel uitmaakt van Dossier Terry S…

Lees verder

Change 2012 – het einde ter tijden in graffiti?

In 2003 maakten we een documentaire over onze zoektocht naar de afzender van de graffiti ‘Change 2012′ en naar de achtergronden van het fenomeen 2012. Deze in eigen beheer gemaakte film zond RTV Utrecht diverse keren uit. Ook ging de docu rond in het lezingen- en clubcircuit. Inmiddels is het oud nieuws. Gelukkig bestaat de wereld nog. Wat hield ons bezig ruim tien jaar geleden?

Lees verder