Ode aan creatie

Creativiteit is iets moois. Magisch misschien wel. Je kunt er van alles mee. Maar wat is het eigenlijk? Hoe komt een idee tot stand en hoe werk je het goed uit? Is het allemaal toeval, mysterieuze chemie of een zeldzame gave? Of is er een nuchtere verklaring en heb je meer zelf in de hand dan je denkt? In de workshop ‘Ode aan creatie’ nemen we samen een kijkje in het creatieve proces. Die heb ik al eerder gegeven voor relaties en dat ga ik zeker vaker doen. Heb je interesse? Stuur me gerust vast een mail.

Lees verder

Ruimte voor creativiteit

Creativiteit maakt de wereld mooier en beter. Neem het mooie project Colalife dat gebaseerd is op de verwondering dat Coca cola overal in de wereld wordt gedistribueerd, maar essentiële medicijnen niet. Het was een van de vele voorbeelden die voorbij kwamen in de workshop ‘Ruimte voor creativiteit’. Hier een compacte samenvatting.

Lees verder

De theorie achter ‘jaja, dat zal wel’

Tijdens mijn studie heb ik een model geleerd over hoe communicatie werkt. Het was geen ‘life changing’ moment toen de docent ermee kwam. Geen verpletterende eye-opener. Toch is het model blijven hangen. Het laat namelijk in al z’n eenvoud zien waarom communicatie een uitdaging is. En waar het soms mis kan gaan.

Lees verder

Spreken – en spreken op Lowlands

Als bedenker van Lsltn.nl, schrijver van de boeken Loslaten, Loswerken en Losleven en docent bij The School of Life mag ik geregeld een voordracht of een workshop houden. Hoogtepunt in 2014 was een optreden op Lowlands. Maar er stond nog meer op het programma.

Lees verder

Start campagne De mensen van de ambulance

Op 11 maart 2014 gaf Edith Schippers, minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, het startsein voor de driejarig publiekscampagne over ambulancezorg ‘De mensen van de ambulance’. Ik mocht haar voor de camera vragen waarom de campagne wat haar betreft belangrijk is.

Lees verder

VOORbeeld-verkiezing

Sinds 2014 vindt jaarlijks de VOORbeeld-verkiezing plaats. Het bedrijf VOOR stelt jaarlijks 10% van de omzet beschikbaar voor een project waar de wereld mooier van wordt – het VOORbeeld. In 2016 was er ruim € 25.000,- voor het winnende project. Hoe werkt deze mooie vorm van maatschappelijk ondernemen met een netwerk van individuele zelfstandig professionals en opdrachtgevers?

Lees verder