Hoofdruimte

Informatie toegankelijk (en aantrekkelijk) maken zodat mensen er wat mee kunnen, dat is de uitdaging.

 

Ik help organisaties met hun communicatieaanpak, met als uitgangspunt: als je een goed verhaal te vertellen hebt, vertel het dan goed. Het kan over van alles gaan: natuur, veiligheid, water, energie, technologie, vervoer, duurzaamheid, klimaat, zorg of gezondheid, mensen, innovatie.

 

Faciliteren: ik help organisaties hun verhaal helder te krijgen in workshopvorm. Eerst in onderlinge afstemming (co-creatie, commitment) bepalen: wat gaan we vertellen? Dan is er een helder fundament.

 

Creëren: ik maak creatieve concepten, schrijf teksten en produceer complete eindproducten (campagnes, informatiepakketten, animaties, videoproducties, websites, redactionele content, social media producties, infographics). Hiervoor werk ik samen met andere zelfstandig creatieven op het gebied van ontwerp, illustratie, video, animatie, fotografie.

 

Wat? Corporate communicatie, publiekscampagne, educatie, interne communicatie, communicatie rond een event of mijlpaal, employer branding/arbeidsmarktcommunicatie. Voor wie? (Semi-)overheid, zorg, kenniscentra/platforms, social enterprise, grote organisatie of start up, kom maar op.

 

Een goed verhaal goed vertellen – wat levert dat op? Meer kennis bij je doelgroep, sympathie, begrip voor belangen, voorkeur of voorliefde, nieuwsgierigheid, een onderwerp op de agenda, aandacht, actie en nog veel meer. Hoe kunnen we met communicatie een verschil maken voor jouw organisatie, daar denk ik graag over mee.

Hoe pakken we het aan?

  1. WAT vertellen we: inhoud afbakenen en aanscherpen, afgestemd op de doelgroep.
  2. HOE vertellen we het: overkoepelend idee (creatief concept, format) ontwikkelen. Middelen uitwerken. In tekst, beeld, animatie, film, infographic of wat maar effectief kan zijn.

Opdrachtgevers op dit moment: Ambulancezorg Nederland, VOOR, Flash Private Mobile Networks, Stichting Sociaal Fonds Huisartsenzorg, Coöperatie VGZ, Ministerie Justitie en Veiligheid (Programma IVC), Brandweer Nederland, Scillz, Korsakov Kenniscentrum, PIANOo (expertisecentrum aanbesteden Ministerie Economische Zaken en Klimaat), Universiteit Utrecht.

 

Content? Concept? Storytelling? Infographics? Animaties? Educatieve campagne?

Bekijk een paar voorbeelden

Dat maakt het beste duidelijk wat ik kan bijdragen.

Jan Wolter Bijleveld

 

Concept | tekst | creatieve regie

En ook: bedenker van Lsltn.nl (staat voor loslaten) en schrijver boeken Loslaten, Loswerken, Losleven en Losser werken, docent bij The School of Life Amsterdam/ spreker / workshopleider